Turbosecretaresse digitaal

Turbosecretaresse digitaal

Papierloos werken, digitaal denken: geen beroep dat de laatste tijd zoveel veranderd is als die van secretaresse. Om succesvol te blijven in uw beroepsleven moet u op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen.

Het seminar ‘Turbosecretaresse Digitaal’ brengt u in een dag weer helemaal op de hoogte van de mogelijkheden die technologie u biedt om efficiënter te werken. Wij bieden u:

“Kennismaking met diverse interessante onderwerpen waarmee je eigenlijk al zou moeten werken”
– Y.H.P. Jennekens, management assistente, DSM
  • ✓ Instructie door topdocent
  • ✓ Concrete adviezen voor digitaal werken
  • ✓ Praktische tips voor uw baan
  • ✓ Persoonlijke aandacht

INFO Training zet zich sinds 1992 met veel enthousiasme in om mensen slimmer te laten werken.

Direct inschrijven

 

Heeft u vragen over het seminar Turbosecretaresse Digitaal? Neem dan telefonisch contact met ons op via 075 615 4971 of gebruik het contactformulier.

Wat leert u tijdens dit boeiende seminar?

Als secretaresse kunt u tegenwoordig niet meer zonder de digitale instrumenten die u ter beschikking staan in uw werk. Dit seminar helpt u met deze hulpmiddelen aan de slag te gaan en er maximaal van te profiteren. Door het seminar ‘Turbosecretaresse Digitaal’ bent u weer helemaal op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Tijdens onze eendaagse cursus leert u:

“Erg boeiend wat er allemaal meer mogelijk is in het digitale leven!”
– M. van Blijenburgh, directiesecretaresse, RIVM
  • ✓ Snel belangrijke informatie terugvinden
  • ✓ De belangrijkste apps gebruiken
  • ✓ Het gebruik van Outlook optimaliseren
  • ✓ Slim notuleren met OneNote

Tijdens dit seminar krijgt u uitgebreid uitleg en instructie van een bevlogen docent die al jaren ervaring heeft op het gebied van automatisering en digitalisering. Bovendien is er tijd genoeg voor specifieke problemen in uw organisatie. Hierdoor kunt u de volgende dag gelijk aan de slag met de aangedragen oplossingen.

Programma

09.30 Digitaal archiveren (en delen) in een handomdraai

  • Documenten in een paar muisklikken opslaan en weer terugvinden
  • Het belang van een eenduidige structuur: waar bewaar je wat?
  • do’s en dont’s bij digitaal opslaan
  • Waarom zijn er ook document management systemen i.p.v. de mappen op een harde schijf?
  • Delen van informatie: een opsomming

10.00 Outlook Mail best practices: de nieuwste technieken voor een lege inbox

  • Wat doen we met de grote hoeveelheden inkomende mail, gericht op: efficiëntie, gemak en resultaat?
  • Hoe stel je zo snel mogelijk een bericht op?
  • De 4 opties voor binnenkomende mail
  • Nooit meer vergeten actie te ondernemen op een bericht dat je ontvangt of verzendt
  • mailboxautomatisering: laat Outlook voor je werken!
  • Hoe archiveer je berichten en welke mogelijkheden zijn er?
  • Hoe vind je gegarandeerd een bericht binnen een paar seconden terug in je archief?

11.00 pauze

11.15 Outlook Agenda en Taken: zo efficiënt was je werkorganisatie nog nooit

  • Taken en afspraken nader bekeken
  • Afspraken en vergaderingen plannen met maximale snelheid
  • Alle taken onder controle met deze unieke methode: handig!
  • Tips en tricks Outlook

12.00 Adreslijsten en andere lijsten beheren in Excel

  • Sorteren, filteren en groeperen maar dan veilig en dynamisch
  • Besteed minder tijd aan de opmaak door efficiënter werken en nieuwe mogelijkheden
  • Tips en tricks Excel

12.30 Lunch

13.30 Digitaal werken & vergaderen eventueel met tablet binnen de organisatie

  • Papierloos vergaderen: welke mogelijkheden zijn er, een verkenning
  • Apps voor papierloos werken, scannen, annoteren, weer opslaan en delen
  • Mogelijkheden om te vergaderen op afstand met beeld en geluid
  • Papierloos en pijnloos notuleren met de juiste apps
  • Bang dat je belangrijke details mist? Hoeft niet meer, gegarandeerd!
  • Visitekaartjes verzamelen? Digitaliseren is veel handiger!

14.00 Word & Powerpoint

  • Tips en tricks om Word & Powerpoint zo optimaal mogelijk te gebruiken
  • Opmaak snel en efficiënt
  • Onmisbare sneltoetsen
  • Grote documenten die doen wat je wilt
  • Powerpoint een eenduidig ontwerp geheel naar wens maken: kan veel sneller dan je denkt

15.00 pauze

15.15 Van Notitieblok naar… Onenote, ook je aantekeningen papierloos

  • Wat is OneNote eigenlijk precies en hoe kom je eraan?
  • Notitieblokken waarin je alles kunt opslaan dat je wilt onthouden
  • OneNote en interactie met Outlook voor taakbeheer en vergaderverslagen
  • Alle informatie overal door iedereen te raadplegen door de blokken te delen

16.30 Afsluiting en borrel

De kosten van dit effectieve seminar bedragen € 395,- p.p. (excl. BTW) inclusief documentatiemap, lunch en consumpties.

Direct inschrijven

 

Digitaal archiveren (en delen) in een handomdraai

Het is eenvoudig om verdwaald te raken op uw harde schijf. Welke documenten had u ook alweer waar opgeslagen? Door de handige en praktische tips van onze docent bent u in een half uur een expert op het gebied van digitaal archiveren. U leert documenten snel terug te vinden, een heldere structuur aan te brengen en hoe u effectief informatie kunt delen. Bovendien krijgt u ook uitleg over de functies van een document management systeem.

Outlook Mail best practices: de nieuwste technieken voor een lege inbox

De hele dag wordt u gebombardeerd door de immense stroom mailtjes die uw inbox in komen. Hoe pakken we deze stroom mail aan? Wij leren u om efficiënt, eenvoudig en resultaatgericht de mail aan te pakken. U zult nooit meer vergeten actie te ondernemen op basis van een e-mail en deze op een overzichtelijke wijze te archiveren zodat u deze snel weer kunt terugvinden.

Outlook Agenda En Taken: zo efficiënt was je werkorganisatie nog nooit

Outlook is een onmisbaar programma voor uw dagelijkse werkzaamheden. Het is niet alleen een mailprogramma, maar u kunt er ook uw planning efficiënter mee maken. U leert afspraken en vergaderingen met maximale snelheid te plannen en door onze unieke methode houdt u alle taken onder controle.

Adreslijsten en andere lijsten beheren in Excel

Behalve Outlook is ook Excel een steeds handiger programma om uw werkzaamheden efficiënter in te richten. In een half uur tijd bent u helemaal op de hoogte van de enorme kracht van Excel.

Digitaal vergaderen & notuleren

Het is een belangrijke taak van elke secretaresse: notuleren. Met onze tips en tricks heeft u daar echter geen pen en papier meer voor nodig. Wij leren u hoe u handige apps kunt gebruiken om foutloos te notuleren. Door onze informatie mist u niet langer belangrijke details en kunt u tijdens de vergadering documenten, presentaties en afbeeldingen delen. Ook vertellen wij u over de mogelijkheden om op afstand te vergaderen met beeld en geluid.

De beste apps voor het secretariaat

Apps zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Wie gebruikt er nou geen apps zoals WhatsApp of de Facebook app? Maar wist u dat er ook een heleboel goede apps zijn om tijdens uw werk te gebruiken? Wij zetten voor u de beste apps voor relatiebeheer, tijdmanagement, papierloos werken, opslaan en netwerken.

Van Notitieblok naar… OneNote, ook je aantekeningen papierloos

Naast Excel en Outlook is er nog een essentieel programma dat u wellicht te weinig gebruikt: OneNote. Niet langer hoeft u belangrijke informatie toe te vertrouwen aan papieren notitieblokken die u makkelijk kwijt kunt raken. Door OneNote te gebruiken kunt u afbeeldingen, documenten, video’s en geluidsfragmenten op één plek verzamelen. OneNote is makkelijk te integreren met Outlook en kan hierdoor gebruikt worden om notulen en taken eenvoudig te delen. Door uw notities te delen kan iedereen de informatie raadplegen voor optimale samenwerking.

 

De topdocent van INFO Training

Tijdens dit eendaagse seminar wordt u begeleid door de volgende docent:

Bert Roos originalBert Roos is een zeer ervaren trainer op het gebied van automatisering en digitalisering op het kantoor. Dankzij zijn uitstekende didactische en communicatieve vaardigheden kan hij informatie op een heldere wijze overbrengen. Dankzij zijn passie voor digitaal werken kan hij met veel enthousiasme zijn kennis doorgeven en u leren op een efficiënte wijze van deze digitale hulpmiddelen gebruik te maken. Meer dan duizend organisaties hebben inmiddels van zijn diensten gebruik gemaakt.

 

Meer weten over de secretaresse training?

Wij staan voor u klaar om vragen dit seminar te beantwoorden. Bel naar 075-615 4971 of vul onderstaand contactformulier in:

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Programma

09.30 Digitaal archiveren (en delen) in een handomdraai

  • Documenten in een paar muisklikken opslaan en weer terugvinden
  • Het belang van een eenduidige structuur: waar bewaar je wat?
  • do’s en dont’s bij digitaal opslaan
  • Waarom zijn er ook document management systemen i.p.v. de mappen op een harde schijf?
  • Delen van informatie: een opsomming

10.00 Outlook Mail best practices: de nieuwste technieken voor een lege inbox

  • Hoe pakken we de stroom inkomende mail aan? gericht op: efficiëntie, gemak en resultaat!
  • Zo zorg je ervoor dat je niet vergeet actie te ondernemen op een bericht
  • mailboxautomatisering: laat Outlook voor je werken!
  • Hoe archiveer je email en welke mogelijkheden heb je?
  • Hoe vind je gegarandeerd een email binnen een paar seconden terug in je archief?

11.00 pauze

11.15 Outlook Agenda En Taken: zo efficiënt was je werkorganisatie nog nooit

  • Zonder tijdverlies mails opstellen en verzenden
  • Afspraken en vergaderingen plannen met maximale snelheid
  • Alle taken onder controle met deze unieke methode: handig!

12.00 Adreslijsten en andere lijsten beheren in Excel

  • Tips en tricks: maak kennis met de enorme kracht van Excel

12.30 Lunch

13.30 Digitaal werken & vergaderen eventueel met tablet binnen de organisatie

  • Papierloos vergaderen: welke mogelijkheden zijn er, een verkenning
  • Apps voor papierloos werken, scannen, annoteren, weer opslaan en delen
  • Mogelijkheden om te vergaderen op afstand met beeld en geluid
  • Papierloos en pijnloos notuleren met de juiste apps
  • Bang dat je belangrijke details mist? Hoeft niet meer, gegarandeerd!
  • Visitekaartjes verzamelen? Digitaliseren is veel handiger!

14.00 Word & Powerpoint

  • Tips en tricks om Word & Powerpoint zo optimaal mogelijk te gebruiken
  • Opmaak snel en efficiënt
  • Onmisbare sneltoetsen
  • Grote documenten die doen wat je wilt
  • Powerpoint een eenduidig ontwerp geheel naar wens maken: kan veel sneller dan je denkt

15.00 pauze

15.15 Van Notitieblok naar… Onenote, ook je aantekeningen papierloos

  • Wat is OneNote eigenlijk precies en hoe kom je eraan?
  • Notitieblokken waarin je alles kunt opslaan dat je wilt onthouden
  • OneNote en interactie met Outlook voor taakbeheer en vergaderverslagen
  • Alle informatie overal door iedereen te raadplegen door de blokken te delen

16.30 Afsluiting en borrel

 

Direct inschrijven

PDF downloaden "Secretaresse training: Turbosecretaresse digitaal"
Brochure: Secretaresse training: Turbosecretaresse digitaal
Data en locaties

27-03-2018: Postillion Bunnik Utrecht Kosterijland 8, 3981 AJ Bunnik

26-06-2018: Postillion Bunnik Utrecht Kosterijland 8, 3981 AJ Bunnik

Direct inschrijven

Ervaringen deelnemers

“Enthousiaste en aandachtige docent, erg boeiend wat er allemaal meer mogelijk is in het digitale leven!”
M. van Blijenburgh, directiesecretaresse
RIVM

“Kennismaking met diverse interessante onderwerpen waarmee je eigenlijk al zou moeten werken”
Y.H.P. Jennekens, management assistente
DSM

“Docent geeft goede en duidelijke uitleg, training is helder en interessant, zeker toepasbaar in mijn organisatie en werk”
M. Hennekes, secretaresse centrale inkoop
KWS Infra

Direct inschrijven

Voorwaarden

Kosten: € 395 (excl. btw)
Inclusief: digitale documentatie, lunch en consumpties (excl btw)

Annuleringsvoorwaarden

Annuleren

Tot 4 weken voor aanvang van het seminar kunt u annuleren. U krijgt het deelnamebedrag dan geretourneerd, waarbij € 75 (excl. btw) annu­leringskosten in rekening worden gebracht. Bij annulering binnen 4 weken voor aanvang van het seminar bent u het volledige deelnamebedrag verschuldigd. Het is mogelijk om i.p.v. de ingeschreven cur­sist een vervanger op te geven.

Algemeen

Op al onze aanbiedingen zijn de algemene voorwaarden, zoals gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Amsterdam, van toepassing. Een afschrift daarvan wordt u op verzoek kosteloos toegestuurd. Bij afwezigheid van de docent heeft INFO Training het recht de docent te vervangen door een gelijkwaardige docent zonder opgaaf van reden. Bij onvoldoende deelnemers kan de training worden geannuleerd.

Direct inschrijven

< terug

Trainingsbureau Info Training biedt diverse effectiviteitstrainingen aan die werken makkelijker maken maar vooral ook efficiënter. U leert in onze effectiviteitstrainingen slim werken met de iPad, bijvoorbeeld om papierloos te werken of te vergaderen. De spelling training 10 voor taal helpt u om foutloos brieven te schrijven zodat u tijd bespaart met het laten corrigeren van teksten. De effectiviteitstraining speedmanagement is perfect om beter te leren plannen.